چهارمین روز از هفته دولت در بوشهر؛

از معرفی ۱۱ دستگاه‌ اجرایی برتر تا سفر به دیلم

چهارمین روز از هفته دولت در استان بوشهر کار خود را با برگزاری بیست و سومین جشنواره شهید رجایی استان بوشهر و معرفی ۱۱ دستگاه اجرایی برتر استان آغاز کرد.

در این مراسم ۱۱ دستگاه‌های اجرایی برتر استان بوشهر در محور‌های مختلف معرفی و تقدیر شدند؛ اداره کل‌های امور مالیاتی و اقتصاد و دارایی در ۲ بعد شاخص‌های عمومی و اختصاصی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش اموزشی، پژوهشی و فرهنگی، اداره کل دامپزشکی در گروه تولیدی و خدماتی، شرکت گاز استان و اداره کل بنادر و دریانوردی در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گروه سلامت و رفاه اجتماعی معرفی شدند.

همچنین اداره کل ثبت احوال در گروه عمومی و قضایی، شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در اجرای مصوبه‌های سفر استانی رئیس جمهور، شرکت آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق در محور جذب منابع ملی و استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه، نظارت گمرکات استان بوشهر در زمینه بهبود محیط کسب و کار، اداره کل بیمه سلامت در محور ارائه خدمات برجسته در حوزه صدور حداکثری نسخه‌های الکترونیکی و اداره کل ثبت اسناد و املاک در محور ارائه خدمات برجسته با رویکرد دولت الکترونیک و اصلاح فرایند‌ها به عنوان دستگاه‌های برتر استان بوشهر معرفی شدند.

استاندار بوشهر در این آیین موفقیت ۱۰ ماهه در استان بوشهر را مرهون تلاش مدیران و کارمندان دانست و اظهار کرد: اعتبارات عمرانی استان بوشهر سالانه ۱۲۰۰ میلیارد تومان است، درحالی که در اجرای طرح آب‌شیرین‌کن با ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب، سازمان انرژی اتمی حداقل ۱۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده که بیش از کل اعتبارات عمرانی استان در یک سال است.

احمد محمدی‌زاده هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی استان بوشهر را یک ضرورت دانست و عنوان کرد: هر یک از شما مدیران برای من یک معاون هستید و باید در این نقش موضوعات مشترک مختلف خود را با دستگاه‌ها هماهنگ کنید.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر نیز در این آیین بابیان اینکه این استان ۱۰۰ هزار جوان بیکار دارد، گفت: اشتغال ۵۰ درصدی جوانان بوشهر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با جدیت دنبال شود.

 اصغر جعفری ادامه داد: این موضوع مزیت و نقطه قوت استان بوشهر است و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی برای کمک به تحقق ان باید دست به دست هم دهند.

*سفر به دیلم و آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح شیلاتی

در ادامه استاندار بوشهر به همراه استاندار بوشهر، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم، معاونان اقتصادی و توسعه مدیریت و  منابع استاندار، فرماندار دیلم و جمعی از مدیران اجرایی استانی راهی شهرستان دیلم شدند تا عملیات اجرایی فاز اول شهرک شیلاتی پرورش میگوی عامری و یک مجتمع آموزشی و پرورشی غیردولتی در شهرستان دیلم آغاز کنند.

 شهرک شیلاتی پرورش میگوی عامری در زمینی به مساحت ۷۳۲ هکتار با ۵۸ قطعه و هر قطعه به مساحت ۷.۵ هکتار احداث می‌شود و برای ساخت آن ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

با اجرای این طرح زمینه اشتغال ۵۹۰ نفر فراهم می‌شود و ظرفیت تولید میگو در این شهرک ۳۵۰۰ تن برآورد شده است.

همچنین عملیات ساخت مجتمع آموزشی و پرورشی غیردولتی فردای سبز دیلم آغاز شد؛ این مجتمع در سال ۹۷ با ۲۶ دانش آموز کار خود را شروع کرد و قرار است با توسعه مجتمع در مهرماه امسال با ۲۵۰ دانش آموز به فعالیت خود ادامه دهد.

این مجتمع در ۳ فاز اجرا خواهد شد که فاز یک شامل پردیس آموزشی با ۴ مدرسه ابتدایی و متوسطه پسران و دختران فاز دو شامل مجموعه ورزشی با استخر و سالن‌های کوچک و فاز ۳ مجتمع فرهنگی، سالن آمفی تئاتر ۲۴۰ نفره، نمایشگاه و... است و قرار در مجموع ۲۰ هزار متر مربع عملیات اجرایی در این مجتمع انجام شود.

*واگذاری ۳۰۰ قطعه زمین در دیلم

پس از آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح شیلاتی نوبت به یکی از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم یعنی طرح واگذاری زمین به جوانان برای ساخت مسکن رسید؛   با حضور استاندار بوشهر، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم، معاونان اقتصادی و توسعه مدیریت و  منابع استاندار، فرماندار دیلم و جمعی از مدیران اجرایی استانی و شهرستانی عملیات اجرایی واگذاری ۳۰۰ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در دیلم آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در این آیین اظهار کرد: تاکنون بالغ بر ۵۴ هزار نفر در استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که شرایط ۱۳ هزار نفر بررسی شده و ۷ هزار نفر افتتاح حساب کرده و ۴ هزار نفر هم آورده مورد نظر را پرداخت کردند.  

 محمود دستغیبی تصریح کرد: پروژه دیلم در ۳۰۰ قطعه به صورت ۴ واحدی اجرا می‌شود و تاکنون در دیلم ۳۰۰۰  نفر ثبت نام کردند و ۶۷۷ نفر حائز شرایط بوده و ۴۳۶ نفر افتتاح حساب و ۴۳۰ نفر وجه مورد نظر را پرداخت کردند.

به گفته وی، در دیلم زمین برای ساخت ۲ هزار واحد مسکونی را تامین کردیم.

*افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۲ طرح ارتباطی در استان بوشهر 

در ادامه سفر استاندار بوشهر به شهرستان دیلم برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های هفته دولت،  در آیینی با حضور نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس، معاونان اقتصادی و توسعه مدیریت استاندار، فرماندار و مدیران شهرستان دیلم، پروژه سایت ۳ G به ۴ G ایرانسل در روستای والفجر با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال به نمایندگی از پروژه‌های ارتباطی هفته دولت در استان،  افتتاح شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.